středa 2. ledna 2013

Water Jade

Po 11 hodinách spánku už mám zdravější barvu :) Dnešní den bude relaxační, velmi milá majitelka resortu se mě snažila přesvědčit k nějaké aktivitě, ale vzdoroval jsem všem jejím pokusům. Po včerejšku to bude tak akorát si lehnout s knihou "Head First Design Patterns" na lehátko nebo si zaplavat v jezeru (vodní hady ani jiné nestvůry tady prý nevedou).

Ještě k včerejšímu večeru - vedle mě se ubytoval Holaňďan, prý dříve úspěšný CEO firmy. Říkal, že se kvůli businessu příliš stresoval a že po několika letech vyhořel (tím myslím anglické slovo burned-out). Už 10 let meditoval v Holandsku a nyní přiletěl na měsíc a půl do Thajska, aby meditoval u mistra v Bangkoku ve Wat Arun. Vyprávěl, jaké to je spát na 2-centimetrové podložce, jak každé ráno vstával ve 4:30 a hodinu myl podlahu i o jeho spirituálních zážitcích a snech za denního světla. Prý to byla zkušenost, která změnila jeho život a nyní chce v Holandsku vytvořit nový business, který bude pomáhat ostatním najít spirituální cestu životem.

Musím přiznat, že na vyhořelého businessmana vypadal velmi vyrovnaně a celkem jsem i záviděl některé jeho zkušenosti. Na druhou stranu to viditelně nebylo nic lehkého - jeho mistr byl velmi zkušený, údajně strávil dva roky na pustém ostrově v džungli. To musely být super meditace, s veškerou tou havětí okolo :) Prý bežný mnich na tom ostrově nevydrží déle než 10 dní. Zajímalo by mě, jestli se v Holandsku uchytí, on ten "mnišský" způsob života není zrovna kompatibilní se životem v západní civilizace. Každopádně nechtěl jsem kazit jeho nadšení :)

Zde je pár fotek z resortu. Možná tady zůstanu déle než jsem předpokládal, líbí se mi ten klid, po Bangkoku a Phuketu je to balzám na duši. Akorát ty žáby by nemusely tolik kvákat a řev místního ptactva mě už několikrát dost vylekal, asi bydlí hned za mojí chatkou :)

Chatky naproti:
Druhé jezero s bílými ptáky:
Sezení u hlavní chaty:
Tady bydlím:
Narozdíl od toho, co psali bloggeři o psech v Thajsku (že prý útočí na cyklisty), většina psů se ani neohlídne, když někdo projde kolem nich. Přes den prostě odpočívají a nenechají se u toho rušit.
Zahrada:
Snídani jsem zmeškal, tak jsem si dal polívku s kuřetem, zeleninou a kokosovým mlékem (já vím, že to vypadá, že tady jenom žeru, ale to tak není :)

7 komentářů:

  1. Ja nevedel, ze je Marcel taky v Thajsku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně si dokážu představit Marcela jako mnicha, fakt :D

      Vymazat
  2. Hm, tu polívku bych mohl udělat doma...ale nevím, jestli je to dobrý nápad po mé proslulé "krémové" brokolicové polívce, která málem ucpala pražskou kanalizaci. - D.

    OdpovědětVymazat
  3. Naopak, myslím, že dokumentuješ málo jídla :) J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ok, teď jsem zaexperimentoval a dal jsem si rybí polévku s yellow curry. Docela to pálilo a moc jsem se nenajed :) Takže zítra asi budu zase experimentovat míň :)

      Vymazat
  4. Souhlas s J. chce to více fotek jídla :) ať si můžem zaslintat. Jinak ze své zkušenosti s místními psy můžu říct, že naši dva "hoteloví" byli natolik přítulní, že jsme jim jezdili do Tesca Lotus pro granule a hlídali nás tak moc, že nechtěli pouštět ukízečky, aby nám přišly uklidit :) Ale občas ukořistili nějakou botu či něco zapomenutého na zápraží a už jsme to neviděli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem včera místního psa nakrmil zbytkama z ryby a prý už si mě teď bude velmi dobře hlídat, když budu mít jakékoliv jídlo :)

      Vymazat