čtvrtek 3. ledna 2013

Jak jsem přišel o sim kartu

Můj starý telefon G1 dosloužil, přestala fungovat část kláves, ona už to byla otázka času, kdy zkolabuje a tady byly zřejmě vhodné podmínky na "retirement". Vydal jsem se tedy do nejbližšího města (Khok Kloi) koupit nový. Na kole se tady jezdí bezvadně, jediná překážka v cestě byly krávy, ale silnice byla dostatečně široká na to, abych je bezpečně objel. No a po troše bloudění jsem našel obchodní centrum.

U obchodu s potravinami měli i malý obchůdek s mobily. Vybral jsem si telefon a paní mi ho začala připravovat (nalepila ochrannou fólii, ošetřila povrch, atd.). No ale narazili jsme na problém, nový telefon vyžadoval micro sim kartu a moje sim karta byla standardní velikosti. Ani jsem nevěděl, že se dělají micro sim karty.

Prodavačka se mě zeptala: "Cut?". Znejistěl jsem, ale vypadala jako že ví co dělá. Upozornil jsem jí, že na simce mám kredit a pak jsem jí odsouhlasil operaci. Vzala pravítko, fix a nůžky :))) a na mojí větší sim kartu obkreslila jinou micro sim kartu. Poté pečlivě ostříhala přebytečné části plastu a dala ručně vyrobenou micro sim kartu do telefonu. Divil jsem se, že tohle jde a ono to také nešlo!!! Telefon nechtěl sim kartu zaregistrovat. Paní se asi čtvrt hodiny snažila situaci napravit a její mladší kolegyně se mě mezitím snažila zabavit výběrem obalu na telefon. Nakonec jsem musel přerušit zoufalé snažení prodavačky a řekl jí, že si vezmu k telefonu novou sim kartu (tu jsem dostal zadarmo, ale kredit jsem si musel dokoupit).

Jelikož jsem je tam slušně zaměstnal a paní prodavačka si prošla dost velkou krizí, když jí ručně vyrobená micro sim karta zapadla a nešla vyndat ani pinzetou :)) požádal jsem je o fotku. To už bylo po úlevě, když jsem řekl, že tu simku nebudu potřebovat. Jsem rád, že jsem jim nedal svojí českou simku (i když teď zpětně je to vlastně jedno, protože jsem českou simku později někde ztratil a už je zablokovaná).


Už to vypadalo na příběh se šťastným koncem, ale zpátky v resortu jsem zjistil, že se telefon nedobíjí. Snad je to jen USB kabelem :) Takže vyrážím do obchůdku s mobily...

3 komentáře:

  1. Taky jsem dnes zjistila, že jsou dva typy simky. V T-Mobile na Chodově vypadali trochu fundovaněji než tvé Thajky s nůžkami, ale o to méně sympaticky :) Good luck s mobilem. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do T-Mobile na Chodově se vydám hned po příletu. Jinak se nedostanu na účet, neotevřu si garáž... atd. :)

      Vymazat
  2. Ach jo...to jsou starosti s tou technikou pořád. :) Jen abys neměl s tím tel. problém po příletu domů. - D.

    OdpovědětVymazat