neděle 13. ledna 2013

Konec výletu, zpátky do reality...

Tak už se balím domů. Kolo jsem nakonec daroval majitelce resortu Waterjade, za to že se o mě tady tak hezky starali. Myslím, že ho ráda zdarma půjčí libovolnému Čechovi, kdo zavítá do těchto krajin, stačí se odvolat na "Romana z Prahy"! Jen pozor na technický stav bicyklu :)
Moje dovolená v Thajsku nakonec dopadla o dost jinak, než jsem plánoval. Tesco kolo po cca. 200 najetých kilometrech už vykazovalo značné opotřebení, a tak jsem ho pouze používal na výlety po okolní krajině a využíval Waterjade jako základnu. Posledních pár dní jsem ale moc nejezdil kvůli poraněné noze. I tak jsem si to tady užil a i když jsem toho neprojel tolik do dálky, o to víc jsem poznal místní lidi a určitě se sem jednou rád vrátím :)

Pokud cesta do Prahy proběhne bez problémů a nezůstanu zde dýl než očekávám, tak je to poslední příspěvek na tomto blogu. Za pár týdnů naleznetě některé mé fotky na webu http://www.water-jade.com, pomáhal jsem jim totiž nafotit nové fotky.

Co říci závěrem? Snad jen to, že doufám, že můj blog inspiruje další lidi k tomu, aby zkusili trávit dovolenou trochu jinak. Ono je bezstarostné ležet na lehátku někde u hotelu a jezdit na výlety, které vám cestovka zařídí. Ale takhle se válet můžete skoro kdekoliv a je už skoro jedno, kam jedete. Místní lidi, zvyky, kulturu a myšlení poznáte lépe, když budete někde na vlastní pěst a když budete muset řešit nějaké problémy.

Letos jsem si vybral Thajsko jako zemi, se kterou mám zkušenost, že místní lidé jsou vůči turistům otevření a pomůžou v případě téměř jakéhokoliv problému. Tato zkušenost se potvrdila, i když jsem měl spoustu nesnází, vše dopadlo dobře. V Thajsku je jednoduché cestovat jako jednotlivec, stačí umět anglicky a být pozitivně naladěný. Většinou cestuju s batohem do dalekých zemí s přáteli, ale řekl bych, že tentokrát jsem daleko víc poznal místní lidi a další cestovatele z různých zemí. Chce to hodně odvahy a sebedůvěry na to vydat se takhle daleko od domova sám, ale o to bohatší jsou pak zážitky!

4 komentáře:

  1. Je vidět, že sis to tam hezky užil :), těšíme se po tvém příjezdu na další fotky. Majitelka vypadá celkem spokojeně s "novým" kolem xD. Tak se vrať v pořádku domů. Až na ty pavouky a ostatní nepohodová zvířata to pro mě taky vypadá hodně lákavě. xD - D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však ona brzy zjistí, co to vlastně dostala :D ale tak darovanému koni se na zuby nekouká :)

      Vymazat
  2. Pěkný blog. Těšíme se na i ústní vyprávění :) J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, snad budou letadlům fungovat motory a nebudou se v nich schovávat žádná tropická zvířata :)

      Vymazat