sobota 5. ledna 2013

Výlet do Khao Lak

Dnes jsem využil toho, že mám ještě motorku, čekám stále na výsledek reklamace - dnes mají zavolat do resortu. Akorát už se nedostanu přes mobil na Google maps, takže jsem si sehnal místní mapu, abych se neztratil. Hrál z Vás někdo počítačovou hru "Monkey Island"? Na té mapě okolí už jen chybí velké X s pokladem :)
Vydal jsem se na sever směrem k vodopádům a pláži na Khao Lak. Cesta byla taková ta typická thajská idylka s krávama a ptákama:
Po chvíli se však z ničeho nic zatáhlo a z nebe začaly téct kýbly vody. Sednul jsem si na kafe než to trochu ustane v sirotčinci po Tsunami a když už se dalo v dešti chodit, vydal jsem se k prvnímu vodopádu - Ton Pai. Silnice byly dost mokré, tak jsem raději jel velmi pomalu:
Vstupné k vodopádu stálo 120 bahtů - tzn. jako jedno lepší jídlo. Šlo se asi 1 km džunglí, cesta byla velmi pěkná a i přes vysokou vlhkost lehce schůdná.
I přes dva deštivé dny však zde nebylo tolik vody jako během období vlhka:
Za chvíli se už objevila voda stékající ze svahu a byl slyšet vodopád:
Tentokrát jsem byl v celé oblasti sám, takže jsem si mohl v klidu vodopád vyfotit:
Teda úplně sám jsem tam nebyl, taky tam byli takový malí roztomilí pavoučci :)
Pokračoval jsem do Khao Lak, chtěl jsem zkusít najít místo, kam se přesunu po Water Jade. Měli tam menší farmu se slony, ale moc se mi nelíbilo jak s nima zacházeli, vypadalo to spíš jak atrakce pro turisty :(
Khao Lak se mi nelíbil, pláž nebyla špatná, ale davy turistů s dětmi mě vyděsily - vypadalo to tam skoro jak někde v Hurgádě.
Myslím, že tito turisti Thajsko moc nepoznají, možná tak co uvidí z lehátka a v okolí klimatizovaného hotelu:
Nevím, proč bych měl platit 3x víc za to, abych se zde rozplácnul na sluníčku a chodil na jídlo do předražených restaurací pro turisty ... takže zůstávám ve Water Jade a budu jezdit na kole po jižní části Phang Nga :)

Cesta zpět byla ještě dlouhá a mě docházel benzín a to tak že velmi rychle. Benzínka byla ještě nejmíň 20 km daleko, ale před odbočkou k druhému vodopádu jsem našel záchranu:
Cesta k vodopádu byla opět velmi pohledná, všimněte si perfektního asfaltu. Tohle tak mít v ČR...
Lampi vodopád mě však zklamal, narozdíl od prvního vodopádu se nemuselo jít džunglí a asi i díky tomu se tady procházelo spousta turistů, prodávaly se suvenýry, no znáte to, takovej thajskej Karlštejn. K horní části vodopádu pupkatí rusáci nevylezli, aspoň že tak:
Moc dlouho jsem tam nepobyl, už začínalo zas být hnusný vedro - vyrazil jsem zpět na resort, tentokrát jinou cestou. Odbočka se vyplatila:
Tak a teď zpátky ke studiu a diplomce :)

8 komentářů:

  1. Pěkné fotky. A ta mapka je fakt hustá :) J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mapu jsem rád, aspoň něco. I když vypadá to, že zítra budu mít opět mobila (prý dostanu nového výměnou) i mobilní net :) Dávám si teď vínko u jezera, australský Merlot 2011 s jestřábem.

      Vymazat
    2. Můžeš si jí nechat jako suvenýr? To vypadá, že tam máš pěknou idylku! :) Na základě tvé fotky chobotnice na česneku mám aspoň topinky a balamutím hubu :) J.

      Vymazat
    3. Příště poletíš se mnou, ne? Určitě se sem chci vrátit, je to milý konec světa :)

      Vymazat
    4. No jasně, pokud ti nevadí, že mě i mé kolo necháš v první restauraci! Ba ne, stačí správná motivace, nejen jídlem :) J.

      Vymazat
    5. To nevadí, restaurace jsou tady blízko :)

      Vymazat
  2. To je mapa jak do Hamunaptry. :D - D.

    OdpovědětVymazat